Ugradnja gasa, tj. ugradnja plina i ugradnja metana, na našim prostorima je sve popularnija poslednjih godina, a naročito od kad je cena benzina počela drastično da raste. Kako je potražnja veća, tako je i ponuda sa njom. Sve više majstora odlučuje se na ovaj potez.
Većina majstora, bez licence ili bilo kakve obuke, počinje da se reklamira i ugrađuje gas na vozila. Takođe, ugradnju plina ili metana obavljaju bez adekvatnog alata, kao što je gas analizator koji je osnovno sredstvo kada treba da se našteluje plinska, odnosno gasna mapa.
Oslanjajući se na parametre koje šalje Lambda sonda, oni uz pomoć automatske kalibracije prave mapu, a da pre toga nisu odradili kompjutersku dijagnostiku benzinskog računara i uverili se da ne postoje neke greške u očitavanju parametara.
Nestručan prilaz ovim stvarima uglavnom dovodi do problema sa siromašnom smešom gasova. Ovaj problem u samom početku neće se primetiti, ali kasnije će posledice po motor biti katastrofalne.
Prvi simptomi koji se mogu očekivati usled siromašne smeše:
-
kratak životni vek svećica
-
topljenje centralne, a ponekad i bočne elektrode na svećicama
-
veliki gubitak snage motora uz povećanu potrošnju goriva
Ukoliko se gore navedeni simptomi ignorišu mogu nastati sledeće posledice:
-
oštećenja na klipovima
-
oštećenja na ventilima
-
oštećenje siceva…